Най-често кандидатите се нуждаят от финансова подкрепа от 2 500 до 5 000 лева.

Кандидатите за Спортни таланти на Еврофутбол и ФРГИ искат общо 342 882,41 лв. Най-голям дял от тези средства – 176 935,11 лева, са необходими на състезателите във възрастовата група 16-20 г. Спортистите до 16 г. са поискали общо 88 045,61 лева, а тези между 21 и 28 г. - 77 901,69 лева.

Най-често кандидатите се нуждаят от финансова подкрепа в диапазона от 2 500 до 5 000 лева. Най-ниската търсена сума е 415 лв., а най-високата 5814 лв. Максималната сума, която Еврофутбол отпуска на един спортист, е 5000 лева. Той трябва да осигури и 20% съфинансиране. Отново е осигурена специална квота за българските параолимпийци.

Общият брой на кандидатите за "Спортни таланти" тази година е 84. Всички те се състезават в 30 вида спорт – бадминтон, биатлон, вдигне на тежести, ветроходство, джудо, кайтсърф, конен спорт, лека атлетика, маунтийнбайк, плуване, ски, сноуборд, спортна стрелба, стрелба с лък, таекуондо, тенис на маса, тенис на корт, шахмат, шортрек, акробатика, триатлон, фехтовка, художествена гимнастика, академично гребане и други. Поради административни критерии отпаднаха шест от кандидатите.

Групата на съветниците към Програма "Спортни таланти", която включва университетски преподаватели, изявени български спортисти, спортни журналисти и други представители на медиите, оценява постъпилите предложения. Победителите ще бъдат обявени на официална церемония в края на март 2019 г. Те ще получат безвъзмездно финансиране за закупуване на екипировка, участие в турнири, подготовка, възстановяване и други.

Медийни партньори по програма "Спортни таланти" са: сайтовете actualno.com, offnews.bg, sportlive.bg, blitz.bg, viasport.bg, bgsprint.com, bgathletic.com, ngobg.info, thestarstribune.bg, dir.bg; вестниците "Труд" и Еврофутбол; агенциите КРОСС, Пик и БГНЕС, както и радиата Дарик радио и БНР. За поредна година подкрепа ни оказва и Националната спортна академия "Васил Левски".


Програма е част от проект "Печелиш и помагаш" на Еврофутбол, който засяга корпоративната социална отговорност на българския букмейкър. Той се реализира от 2012 г. насам в партньорство с ФРГИ и цели да подпомогне развитието на следващите поколения спортисти на България.